"Є скарби – допоки їх шукають",- говорить народна мудрість. А для вчителя всі його надбання - то скарби, і все його життя - постійний пошук.

понеділок, 22 лютого 2010 р.

Мистецький турнір "Веселкові барви"

Мета: закріпити знання з кольорознавства; удосконалювати навички виконання композицій; розвивати логічне та образне мислен¬ня, творчу уяву фантазію.

Обладнання: різнокольорові кульки, малюнки учнів із методичного фонду, напис назви турніру, паперова квітка, на пелюстках якої напи¬сано по одному запитанню з кольорознавства, два аркуші па¬перу великого розміру, фарби, пензлі.

Місце проведення: кабінет образотворчого мистецтва

Час: 60 хв.

ДІЙОВІ ОСОБИ 
Ведучі  
1-й учень
2-й учень
Команда «Фантазія» 
Команда «Веселка»  
Журі 

Зал святково прибраний різнокольоровими кульками, дитячими малюнками. Над ними у формі веселки розміщені букви, з яких читається назва турніру.
Звучать фанфари. На сцену піднімаються члени команд, ведучі та учні.

1-й ведучий
Ми вас вітаємо, дівчата і хлоп'ята, 
Що завітали до цієї зали. 
Ми постараємось, щоб ваші оченята 
Ні на хвилинку не засумували.
2-й ведучий 
Дорогі друзі! Сьогодні ми проводимо мистецький турнір «Веселкові барви».
Мистецтво — одна з найголовніших складових частин життя будь-якого суспільства, неодмінна умова і запорука прогресу, розвитку цивілізації та інтелекту людини. Там, де немає творчос¬ті, фантазії, там немає руху вперед. Недаремно в народному при¬слів'ї сказано: «Життя без праці — злодійство, життя без мис¬тецтва — варварство». Отже, давайте творити красу для радості й добра.
1-й учень
Давайте спочатку уявимо на хвилину, 
Якби безбарвним все було навколо, 
І навіть серед сонячної днини 
Не жовтим сонячне світило коло.
2-й учень
Не синім небеса згори ясніли,  
І не червоним сяяла калина, 
І що в коробці, що тобі купили, 
Були лиш фарби: чорна, сіра, біла.
1-й учень. 
Правда, вчені виявили, що не всі бачать кольори однаково. Є люди, які бачать замість зеленого кольору — черво¬ний. І навпаки. А собаки взагалі бачать усе навколо чорно-білим, відрізняють лише темний предмет або світлий.
2-й учень
Не синім небеса згори ясніли,  
І не червоним сяяла калина, 
І що в коробці, що тобі купили, 
Були лиш фарби: чорна, сіра, біла.
1-й учень
Тож скільки слів не зможе зрозуміти 
Мій песик, що йому не говори, 
Тих слів, що розуміють навіть діти, 
Тих слів, що означають кольори.
1-й ведучий. 
Сьогодні на цій сцені зустрічаються дві коман¬ди — «Фантазія» і «Веселка», щоб позмагатися у винахідливості, творчості, ерудиції.
2-й ведучий. 
Тож побажаємо їм творчих успіхів!
1-й ведучий. 
Конкурс «Кольорова розминка». Кожна ко¬манда по черзі відриває пелюстку з «квітки» і через п'ять секунд має відповісти на запитання.
Запитання для першої команди
1. Скільки є основних кольорів?
2. Які кольори і скільки має райдуга?
3. Як утворити зелений колір?
4. Які кольори називаються теплими? Чому вони мають таку назву?
5. Що таке хроматичні кольори? Де їх можна використову¬вати?
Запитання для другої команди
1. Як називаються основні кольори?
2. Які є похідні кольори? Чому вони мають таку назву?
3. Як утворити рожевий колір?
4. Які кольори називаються холодними? Чому в них така назва?
5. Які кольори називаються ахроматичними? Що ними мож¬на малювати?
(Журі підводить підсумки конкурсу, враховуючи правильність
відповідей.)
2-й ведучий. 
Конкурс «Винахідливі художники». Кожна ко¬манда повинна за 15 хвилин намалювати на аркуші паперу великого розміру картину, на якій будуть предмети, що починаються на одну букву. Буква обирається жеребкуванням. Оцінюються: кількість предметів, композиція, оригінальність та якість виконання. (Наприклад, на букву «Д» — дуб, дятел, дупло, дорога, дід тощо.)
(Журі підводить підсумки конкурсу.)
1-й ведучий. 
Конкурс для капітанів «Хто швидше відпо¬вість на запитання».
Запитання для капітанів команд
1. Три основні властивості кольору.
2. Означення кольору, характерного для забарвлення самого предмета.
3. Додаткові кольори.
4. Основні засоби виразності живопису.
5. Зображення хроматичних кольорів у природі.
6. Прозора техніка живопису.
7. Основні властивості ахроматичних кольорів.
8. Основні властивості хроматичних кольорів.
(Журі підводить підсумки конкурсу, враховуючи правильність і кількість відповідей.)
1-й ведучий
Є різні кольори на цьому світі,
Є колір жаху, колір заздрості, нудьги,
Є ніжні кольори, як світлий вітер,
Є колір волі й висоти.
І колір є кохання і турботи,
І сонця, і повітря, і землі,
У всіх є колір свій,
І тільки я не знаю, який у мене колір у житті.
Якби я тільки знала, як вам дати
Цю барву, необхідну нам усім,—
Змогла б я нею все розфарбувати
І роздала б удосталь всім.
В цій барві — клаптик сонця, клаптик неба,
І грудочка землі, й джерельная вода.
Назву цю барву, ніжную, як просинь,—
Моя любов людська і доброта...
2-й ведучий.
 Наступний конкурс: «Моя Уявляндія». Для виконання цього завдання запрошуються по два учні від кожної команди. Їм потрібно знайти захований малюнок і розфарбувати його. 
(Завдання для першої команди — мал. 1, для другої — мал. 2. Додаток 1-2)
А для решти учасників пропонується конкурс «Домалюй». Кожен учасник отримує окреме завдання. Учням роздаються аркуші з зображенням геометричних фігур. Їх треба перетворити в малюнки за допомогою крапок, ліній та штрихів. Оцінюється оригінальність роботи. (Додаток 6) 
(Журі підводить підсумки конкурсу. Оцінюється швидкість та якість виконання).
1-й ведучий.

 Наступний конкурс – «Загадковий». На аркуші паперу у зворотному напрямку написано назви жанрів: побутовий, портрет, пейзаж (завдання для першої команди); анімалістичний, історичний, натюрморт (завдання для другої команди). Коли всі жанри перелічено, з кожної команди по черзі виходять троє учнів та декламують твори про один із жанрів. (Додаток 3)

Можливі такі варіанти:
1. Смуток, радість та любов — 
Все художник зображає.
І красу людей у праці
Він чудово розкриває.
Все, що діється навколо,
Відтворить завжди готовий.
Ці роботи потрапляють
В жанр, що зветься побутовий.
2. Як художник зобразив 
Лицарів, що у поході, 
Або війни чи стихію,
Що колись була в природі, 
Чи принцес та королів, 
Воїнів з мечем незвичних, 
Жанр цей зветься історичним.
3. Якщо бачиш: на картині 
Намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці, 
А чи яблунька струнка,  
Може, навіть на узліссі 
Побудований шалаш, 
Звісно ж, ця картина зветься 
Не інакше, як пейзаж.
4. Ось ти бачиш: на картині 
Вовк з вовчицею сидить, 
Лев — цар звірів — у савані 
З левенятами лежить. 
Бачиш іншого ти звіра, 
Що незвичним зовсім є. 
Як назвати жанр робіт цих? 
Жанр цей — анімалістичний.
5. Якщо бачиш, що з картини 
Жінка дивиться на нас, 
Чи мужчина у камзолі, 
Чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник
Що трима в руках букет,-
Знайте, діти, ця картина 
Називається портрет.
6. Якщо бачиш на картині 
Склянку чаю на столі, 
Чи компот в склянім графині, 
Чи троянду в кришталі, 
Може, й керамічну вазу, 
Або грушку, або й торт –
Навіть все оце відразу, 
Це, звичайно, натюрморт.

2-й ведучий
 А зараз настала черга перевірити домашнє завдання. Вам потрібно було підготувати художній номер від команди.

(команди виконують пісні: «Пісенька художника» та «Кольорова пісенька». Додаток 4-5)

Кольорова пісенька
1. У небесному просторі 
Сяє диво пречудове, 
Різнобарвне, кольорове, 
І приваблює усіх. 
Диво райдугою зветься, 
Бо дарує радість всім. 
Промениста і яскрава, 
Кольорів у неї сім.
Приспів:
Кольори — це друзі щирі, 
Чистим світлом осяйні.
Звеселять усіх на світі (Двічі) 
Різнобарвні дітлахи..
2. Якщо сумно тобі стане, 
На веселку подивись. 
І журба умить розтане, 
Лиш поглянь та посміхнись. 
Посмішка моя полине 
В гомін райдуги-дуги. 
Стане все одразу іншим, 
Життєрадісно-дзвінким. 
Приспів.

 Журі підводять підсумки та оголошують переможців. Переможці нагороджуються грамотами.

Джерело: М.П.Бугай Веселкові барви / Веселкові барви: Виховні заходи з образотворчого мистецтва / упоряд. Ж.С.Марчук, О.В.Ночвінова. - Х.: Веста: Видавництво "Ранок", 2005. - 112 с. 


 

Немає коментарів:

Дописати коментар